Ombygging av 1966 modell 20m Hardtop
4 posters
Side 2 av 15
Side 2 av 15 • 1, 2, 3 ... 8 ... 15
Re: Ombygging av 1966 modell 20m Hardtop
ja kansje man får svinge oppover og døppe litt dela hos dæ
Koffertlokk er døppa fra før, men vil ta litt i bakkanten en gang til.
Dører e små og enkel og demontere.
Får komme tilbake seinere ang. det
osi turbo may- Antall Innlegg : 159
osi turbo may skrev:ja kansje man får svinge oppover og døppe litt dela hos dæ
Ja du veit no kor Sørreisa er og det er jo ikke så langt tross alt. Sikkert en gammelbil som har godt av en luftetur.
Fred-Gaute- Antall Innlegg : 756
neida ikke lange veien dit ca 30mil tur/retur
Ok, 2 dager og 2 år før planlagt ferdigstillelse... er dyret ute på første lufting fra garasjen.
Ser i alle fall fortsatt ut som en P5 HT...
Operatøren grubler på om det blir bil av det..fotografen om mulig enda mer, hehe!
Ser i alle fall fortsatt ut som en P5 HT...
Operatøren grubler på om det blir bil av det..fotografen om mulig enda mer, hehe!
Se dær ja Blir tøfft det dær
osi turbo may skrev:Se dær ja Blir tøfft det dær
Neste bilde blir med 16" Revolution og front på bilen. Da kan det begynne å bli tøft å se til..
Du skrev : Operatøren grubler på om det blir bil av det..fotografen om mulig enda mer, hehe!
Nå er vel det verste gjort, eller når sveisingen er ferdig da. Blir litt renere å holde på da, og får starte med montering.
Nå er vel det verste gjort, eller når sveisingen er ferdig da. Blir litt renere å holde på da, og får starte med montering.
Ford 20m 2d sedan 1969
Ford Mondeo 2008 Turnier
Håkonkjihl skrev:Du skrev : Operatøren grubler på om det blir bil av det..fotografen om mulig enda mer, hehe!
Joda, verste er gjort. Det jeg gruer mest til er å få elektrisk til å funke opp mot motoren... da blir det grubling, kobling, måling, bannskap osv.
Så har jeg fått på plass spacere/overganger, og kunne montere Revolution hjulene.
Virker som jeg har truffet på noe her.
Ka dokk synes??? Husk at det skal motor og greier inn her, så den blir lavere. Men det er jo justerbart.
Det her er med så smale dekk som mulig, 205 fremme og 225 bak. Ser ut til å være rom for 225 fremme og 245 eller 255 bak.
Virker som jeg har truffet på noe her.
Ka dokk synes??? Husk at det skal motor og greier inn her, så den blir lavere. Men det er jo justerbart.
Det her er med så smale dekk som mulig, 205 fremme og 225 bak. Ser ut til å være rom for 225 fremme og 245 eller 255 bak.
Der var hjulene på ja. Kjøpte du felgene nye eller brukte. De ser ikke bruk ut.
Ford 20m 2d sedan 1969
Ford Mondeo 2008 Turnier
De har vært på bil før, og senterhullet er endra fra originalen, men de er strøkne. Trolig noe demo greier.
Ebay Tyskland. ca 2000 kr tror eg det var. Griseflaks!
Ebay Tyskland. ca 2000 kr tror eg det var. Griseflaks!
Har fått på plass biten i bakstykket. Skulle ikke tru at det var så mye prakk med å bytte ut en bit med en annen tilsvarende original, men like var de faen ikke.... Mye banking og bending, men tror det ble ok til slutt.
Det er en helvettes bil å drive oppretting på....
Nedre skjørtekant neste...
Det er en helvettes bil å drive oppretting på....
Nedre skjørtekant neste...
Har vært mye annet som har foregått en stund nå, men litt pussel i helga har det vært.
Bakpartiet er ferdigstilt, ENDELIG!
Ramma på sidene av radiator er skjært vekk og laget i ny rett plate.
Litt falsing og fiksing for å tilpasse mot toppen av radiator og for avstivning...slikt tar tid for en amatør...
Bakpartiet er ferdigstilt, ENDELIG!
Ramma på sidene av radiator er skjært vekk og laget i ny rett plate.
Litt falsing og fiksing for å tilpasse mot toppen av radiator og for avstivning...slikt tar tid for en amatør...
Går mye tid med sånn pussel
Blir bra til slutt da
Blir bra til slutt da
Velteburet er kommet litt lenger i prosessen...
Beina på hovedbøylen på plass
Nøye med tilpasninga på tverrstanga
Sveisinga tror jeg begynner å sitte bedre nå.
Prøver å få dette solid, det er jo min egen (og evt den som tør sitte på, ho ho) sikkerhet som avhenger av dette når vi snakker en P5 HT med potensiale for noe over 200..på Autobahn vel og merke
Hovedbøylen nesten ferdig, mangler bare skrå-avstiverne som skal ned til mellomakseltunnelen
Beina på hovedbøylen på plass
Nøye med tilpasninga på tverrstanga
Sveisinga tror jeg begynner å sitte bedre nå.
Prøver å få dette solid, det er jo min egen (og evt den som tør sitte på, ho ho) sikkerhet som avhenger av dette når vi snakker en P5 HT med potensiale for noe over 200..på Autobahn vel og merke
Hovedbøylen nesten ferdig, mangler bare skrå-avstiverne som skal ned til mellomakseltunnelen
Bilde av frontplata for å illustrere åpningene jeg skal lage for ekstra kjøling
Gitter fra oljekjøler på Kawa 600... de skal på innsiden da, skrudd fast.
Fred-Gaute skrev:Bilde av frontplata for å illustrere åpningene jeg skal lage for ekstra kjøling
Det der blir topp.
Ford 20m 2d sedan 1969
Ford Mondeo 2008 Turnier
Så var frontplata modifisert den og, he he!
Synes det ble greit jeg, med flens og gitter, nesten som det var originalt...
I tillegg har jeg laga de bakre festene for velteburet, skrubare fester (som blir bolta med 2xM10 i kvalitet 10.9 på hver side) gjennom rammevangen og gjennom braketten for bakstillingfestet. Meniga er jo å binde sammen og avstive, og det oppnår jeg med denne innfestinga.
Sånn ser hovedbøylen ut med skrå-avstiverne og feste på tunellen.
Synes det ble greit jeg, med flens og gitter, nesten som det var originalt...
I tillegg har jeg laga de bakre festene for velteburet, skrubare fester (som blir bolta med 2xM10 i kvalitet 10.9 på hver side) gjennom rammevangen og gjennom braketten for bakstillingfestet. Meniga er jo å binde sammen og avstive, og det oppnår jeg med denne innfestinga.
Sånn ser hovedbøylen ut med skrå-avstiverne og feste på tunellen.
Artig og følge med hær
Har jobba mer med buret, og punkta sammen slik.
Har satt skråstivere ned/bort til festeplata der mye av kreftene fra bakstillinga forplantes inn i dørken.
Dette er tenkt å være med og avstive karosseri og dørken, fra buret og bakover til rammevangen ved hjulhusene. Avstiving med bur er en del av kravet i fra BT mtp godkjenninga med V8.
SYNSPUNKTER??
Har satt skråstivere ned/bort til festeplata der mye av kreftene fra bakstillinga forplantes inn i dørken.
Dette er tenkt å være med og avstive karosseri og dørken, fra buret og bakover til rammevangen ved hjulhusene. Avstiving med bur er en del av kravet i fra BT mtp godkjenninga med V8.
SYNSPUNKTER??
Synspunkter, ja så klart Det ser bra ut. Men hvorfor står det ikke buret 15 cm lenger bak, tenker da bak den originale forsterkningskanalen som er under baksete. Blir litt bedre plass til stoler foran. De stolene du skal ha er litt større en de originale.
Ford 20m 2d sedan 1969
Ford Mondeo 2008 Turnier
Håkonkjihl skrev:Synspunkter, ja så klart Det ser bra ut. Men hvorfor står det ikke buret 15 cm lenger bak, tenker da bak den originale forsterkningskanalen som er under baksete. Blir litt bedre plass til stoler foran. De stolene du skal ha er litt større en de originale.
Så langt frem fordi hovedbøylen er boltet til det originale sikkerhetbeltefestet og det sitter nesten rett under C-stolpen (eller der den skulle vært...hoho), og fordi dørken egner seg der fremme.
Festet er rett over ene forsterkinga jeg har satt på. Skal ta bilder under når jeg har bolta fast.
Men mest av alt fordi jo lenger frem det står, jo mer vil det stive av karosseriet.
Setene er ikke særlig større tror jeg...., uten at jeg har målt.
Men det er vel mest beinlengda som blir avgjørende. Og eg er jo låg i lortfallet.
Skal ta et sete ut for en kikk neste helg, men er temmelig sikker på at det er god plass.
Vil tru at det blir god plass uansett. Orginalsete går ikke så langt bak som til buret og æ tvile på at Fred Gaute skal sette inn sovesofa hahaha Det meste av goe litt nyere stola e bra mye mindre en orginale m stoler. Blir nok bra dette men er litt forundret av at du måtte ha bur i bilen for og få det godkjent. 26m Turbo may har 207hk og det er ikke noe problem med og kombinere med baksete og resten av familien Greit er det en del mindre nm en ka du har i v8 motoren som skal inn, men dog. Bilen er rimelig avstivet fra før med di ommbygginger du allerede har gjort.
osi turbo may skrev:Vil tru at det blir god plass uansett. Orginalsete går ikke så langt bak som til buret og æ tvile på at Fred Gaute skal sette inn sovesofa hahaha Det meste av goe litt nyere stola e bra mye mindre en orginale m stoler. Blir nok bra dette men er litt forundret av at du måtte ha bur i bilen for og få det godkjent. 26m Turbo may har 207hk og det er ikke noe problem med og kombinere med baksete og resten av familien Greit er det en del mindre nm en ka du har i v8 motoren som skal inn, men dog. Bilen er rimelig avstivet fra før med di ommbygginger du allerede har gjort.
Det er nettopp momentet som er greia.
Aktiv dag i garasjen i går og i dag.
Buret ferdig sveisa, og det passa jaggu sammen enda!! Etter litt jekking da...hoho.
Har fått på plass de øvre festene til radiatoren. Braketter fra en Lexus SC400 og festebukker ala Fred...
PS! Alt ser skjevt ut på bildene, irriterende.. det er ikke så ille..
Buret ferdig sveisa, og det passa jaggu sammen enda!! Etter litt jekking da...hoho.
Har fått på plass de øvre festene til radiatoren. Braketter fra en Lexus SC400 og festebukker ala Fred...
PS! Alt ser skjevt ut på bildene, irriterende.. det er ikke så ille..
Side 2 av 15 • 1, 2, 3 ... 8 ... 15
Side 2 av 15