Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Bilder på hjemmesiden.

2 posters

Go down

Bilder på hjemmesiden. Empty Bilder på hjemmesiden.

Poste by Håkonkjihl Tir 8 Mar 2016 - 16:42

Her skal vi prøve å legge ut en eller flere måter å legge ut bilder på hjemmesiden på. Vi kan dessverre ikke legge opp bildene direkte på siden, pga at bilder tar en del lagringsplass. Lagringsplass på nettet koster penger, og det vil falle på noen få enkelpersoner. Så bildene må lagres på andre sider på nettet, og så kopiere bildelinken og legge på siden. Her er det flere gratis plasser på nettet som feks, photobuket.com, Fotoknutsen.no, Dropbox ( mange har dette på tlf) +++++

_________________
Ford 26m ht 1971
Ford 17m ht 2000s 1971 prosjekt
Ford Torino 1970 prosjekt
Ford 20m 2d sedan 1969
Ford Mondeo 2008 Turnier
Håkonkjihl
Håkonkjihl
Admin

Antall Innlegg : 1236
Join date : 19.02.2016
Age : 53
Bosted : Trofors

https://fmknord.norwegianforum.net

Til Toppen Go down

Bilder på hjemmesiden. Empty Re: Bilder på hjemmesiden.

Poste by Fred-Gaute Man 17 Apr 2017 - 22:12

Håkon bad meg legge frem en oppskrift på hvordan legge ut bilder.
Med den nye "bildeknappen" den som viser "host an image" om du holder pilen over den, så er det rimelig enkelt.
Jeg kopierer over bilder fra minnebrikken til kameraet, til PC'en før jeg gjør noe mer med dem.
- Trykk på "bildeknappen"
- Trykk på "select files"
- Let opp mappen på PC der du har bildene lagret
- Klikk en gang på det bildet du vil legge ut og klikk på knappen nede til høyre som sier "åpne"
- Klikk på knappen "send all"
- Når bildet er lastet opp (grønn strek er fylt opp) kommer det noen snedige adresser, merk øverste som begynner med https:// og klikk på knappen "insert all"
da kommer det en datalink i meldingen du skriver som blir til et bilde når du forhåndsviser eller legger ut innlegget.

Du kan laste mange bilder du vil.

Mvh
Fred-G
Fred-Gaute
Fred-Gaute

Antall Innlegg : 751
Join date : 11.03.2016
Age : 55
Bosted : Sørreisa i Troms (ex Bindaling)

Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet